Herregud!

Okej, av en ren slump kom jag in på ett gammalt inlägg som jag skrivit i november förra året..
Då skrev jag om en händelse med bussen:
.
"Dagen började med att jag återigen har blivit buss-rasist!
Där står jag och väntar på 4an som ska komma om 10 minuter ungefär.. väl när bussen kommer är det en annan mamma som stått i busskuren längre än mej och väntat så givetvis antar jag att hon ska med bussen som kommer nu.. efter 5-10 sekunder fattar jag att hon faktiskt inte ska med den bussen ändå och jag börjar röra mej mot dörren (hon står framför mej).. ne men då åker bussen iväg?! Hallå?! Mamman kunde väl ha hintat att hon inte skulle med bussen och busschauffören kan söka nytt jobb om den inte kan vänta 10 sekunder.. idioter!
Jag frågar helt paff om bussen va full men det va den inte, busschauffören har alltså inte tid att vänta nåra sekunder på att man ska gå på utan man ska helt enkelt flyga på, ja så är det nog! Mamman och hennes kompis säger att 14 kommer om typ 5 minuter.. jaha? OCH?! Tänker jag fly förbannad.. jag går för fan inte till busskuren för att stå där och vänta i 10 minuter för att se bussen jag tänkt åka med åka iväg framför näsan på mej för att jättegärna vänta 5 minuter till i kylan!"
.
Jag såg nu att jag fått en ny kommentar, postat den 25/9 2011, ungefär ETT ÅR efter inlägget postat i namnet Busschaufför med följande kommentar:
.
Busschauffören gjorde helt rätt. Eftersom ingen klev på bussen medan han väntade, körde han iväg. Han trodde att ni båda väntade på 14. Är det så svårt att fatta? Jag öppnar dörren, ingen kliver på, såklart ska jag inte vänta en halvtimme utan åker!
.
.
Rätt komiskt faktiskt, vilken bitter jävel hahaha! Ett år senare liksom.. tur jag slipper åka buss nuförtiden då vi oftast har tillgång till 2 bilar nu, då slipper ju även denna stackars busschaufför mej också som tur är iochmed att jag uppenbarligen är för seg och trög för att kliva på en buss haha!
Han släpper in nån där fram, jag ser att den andra mamman inte ska på bussen, jag kopplar och börjar röra mej mot ingången, detta inom loppet av ca 10 sekunder, han stänger och åker, aaa, jag är fan trög alltså!


Kommentarer
Postat av: syster till en busschaufför

Det finns alltför många idioter bland passagerare. Att kalla en okänd busschaufför för idiot är inte bra heller.

2012-03-03 @ 15:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0