Att äta middag med en surpuppa

Janne hade lovat att göra nån middag jag verkligen älskar igår, han drog till med stekt fläskfilé, vitlökssmör, rotfruktsgratäng, tomater, bea och baguetter. Sjukt gott!
Kian var surpuppa i princip hela dagen, Janne erbjöd sej att sälja honom för 30 spänn eller högstbjudande på blocket där ett tag så ja, ni förstår hur situationen var liksom..
.
Iallafall så skulle vi äta den här smaskiga middagen mot alla odds, vi hade längtat efter den och det skulle bli bra.
Tog Kians tallrik och gjorde iordning en portion, han blev lite lätt upprörd när jag skärde hans kött i bitar, redan då gormar han till för jag antagligen e för seg, ger han tallriken o skeden så han kan äta men icke, här ska inte ätas nånting inte! Istället tar han beaflaskan och leker med korken, öppnar o stänger, öppnar o stänger. Ett x antal gånger  fick han inte upp korken o han började vråla, varav nån av oss skyndade oss att öppna korken så han inte skulle hinna bli helt vansinnig så vi skulle få äta middag i någorlunda ro..
.
Efter att jag lagt upp maten på min tallrik och ska äta vill jag oxå ha lite bea, jag tvekar ändå för Kian e fasen inte på topp och om han blir så sur över korken, hur sur ska han inte bli om jag tar "hans" beaflaska?
Jo det ska jag berätta, JÄVLAAAAR vad arg han blev, han vart så förbannad att han VRÅLAR o skyfflar iväg både sin mat och dryck på golvet så det är fläskfilé, gratäng och bea över hela golvet o även endel på tapeten... UNDERBART!... Ut ur köket åker Kian, han får titta på film i storrummet istället för han går ju uppenbarligen inte att vara med.. Han sitter där nån minut sen kommer han in igen och vill sitta i mitt knä, jaja tänker jag, han får väl det bara han e nöjd så man kan få äta i lugn och ro. My ass, då blev jag av med gaffeln och han vägrar ge tillbaka den till mej, varje gång jag försöker ta tillbaka den gormar han.. det slutar med att jag får sitta o sura och äta med hans lilla barnsked istället..
Jag o Janne, lessast i stan bara kollar på varandra o börjar småskratta för vi e så uppgivna. Efter vi nästintill ätit upp så avslutar Kian middagen med att bajsa.
.
Mycket underbar middag hade vi!
.
Idag e han som vanligt igen, en glad buse - Våran Kian is back again, han måste ha vaknat på en väldigt dålig sida igår helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0