Katta i ett nötskal som vanligt

Jag är faktiskt aningen paff över mina gärningar idag.. Har vart värsta husmorn och det är inte riktigt min grej. Började med att gå upp med lill-tuss vid kl 6 i vanlig ordning dårå, myste, åt välling o så. Vid halv 8 när Janne åkte på jobbet fick jag nåt fel, jag började kocka klart Kians maträtter, kockade fram till 11 nånstans, finns 2 våningar med mat nu! Städade även hela lägenheten, jag är lite lätt brydd att jag gjort alla dessa doningar idag, men faan va nöjd!
.
Nu till min story..
.
Måste nu berätta om igår när jag fick för mej att jag skulle börja kocka massor. Klev upp med tuss (Kian heter som ni kanske förstått tuss/tussen o allt med tuss oxå haha) vid kl 6 o skjutsade Janne på jobbet till 8 så vi kunde ha bilen, det va ju den 25e, vi va ju rika igen, eller NEHE, det va visst den 24e, det märkte jag på E14.. jag fick givetvis damp och ville dö, va fan gör jag utanför dörren iordninggjord innan 8 o va fan ska jag med bilenjäveln till o handla om jag inte har nå jävla pengar liksom..
Iallafall tog jag mej samman och gav inte upp mitt beslut, jag åkte hem från Valla, hem, in med mej och Kian, överförde pengar från sparkontot och "lånade" av det tills idag, stoppade in Kian i bilen och åkte till Willys, shoppade massa mat.. packade in i bilen, hänger nycklarna på kundvagnen, lämnar tillbaka den, in med Kian i bilen och ska åka, vart faan e nycklarna? Hjärnan går på högvarv och jag kommer på att jag hänt dom på vagnen, de e bara att lubba till vagnen o tillbaka till bilen, det gick bra, pjuuuuh!
.
Jag ringer Emma för en promenix i solen och tvingar även henne att vara min assistent i köket (grymt snäll tjej den där Emma ;), vi kockar för fullt, jag ska hämta Janne kl 17, damn, klockan börjar närma sej.. vi hinner med 2 rätter.. håller på med en 3e, jävla skit, klockan är väldigt nära nu, nu ere bråttom som fan, skyndar att koka klart  det som ska va i den rätten, mixar kyckligen så den inte blir hård, släpper det o får fortsätta sen, nu ska jag skynda på med Kians overall o ut till bilen, OH NOOOO, Kian har monsterbajsat, jag måste av med allt o tvätta honom i handfatet, det pingar på dörren, in kommer Peji o ska hämta sin verktygslåda, jag fortsätter tvättningen o tvingar han att hjälpa till med blöja o påklädning för jag e så stressad haha, han gulligullar med Kian o känner om han blivit stora killen o fått nån tand, HAN HAR FÅTT EN TAND, jag blir helt till mej o måste givetvis känna själv, hur kan jag ha missat detta?, den måste ha kommit idag, wohoooe, men jag fick inte för Kian så jag gav upp efter nåra försök, in i bilen, vi vart 20 min sen, jag ringer till Janne och "hundögar mej" i telefonen och säger att jag äääälskar honom precis innan vi e framme så han inte ska mörda mej, men de va luuuuugnt, nu är allt bra igen!
.
Så det va min härliga story! Imorrn åker vi till Mörsil o sover där ska bli riktigt najs!

Kommentarer
Postat av: Emma

De e inte mycket som förvånar mig när de gäller dig längre gumman:) Men duktig har du varit! 2 tummar upp!

Pöss!

2011-02-27 @ 15:26:36
URL: http://atensbything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0