Påskmiddagen...

Ja, varför inte söka till serien Svensson, Svensson på en gång?
Middagen som skulle bli jättebra blev.. sådär så att säga...
.
Vi fixar maten och dukar och lägger på påskduken som mamma absolut måste ha, som vi va tvungen att åka på 3 affärer för att hitta.. Ja iallafall, vi sätter oss och ska äta, Janne öppnar påskmusten som sprutar ner halva bordet, maten plus honom mej och Kian. Jaja, det va väl bara att skratta åt liksom, shit happens haha! Men sen går det bara utför.. momma ska sträcka sej efter äggen med räkor och majonäs och råkar då hälla ut Jannes snaps över duken.. happ det va den det.. vi fortsätter äta, orka bry sej liksom.. mamma torkar lite och det blir värre, duken går sönder.. jaha vi äter vidare.. mamma som alltid lyckas med nåt slår ju allt, som vanligt, ne men hon  tar och häller ut hennes snaps plus hela hennes stora glas med påskmust PÅ VÄGGEN.. för i helvete liksom.. jag håller mej lugn, säger inte ett ord, hon torkar och jag rycker in och fixar mer när hon är klar.. halva tapeten som vi inte ens haft 1år full med must, tack liksom..
.
Efter middagen går jag, Janne och Kian en promenad och stannar och busar och så, det blir ett annat inlägg om det men nu vidare.. när vi kommer hem har jag lugnat ner mej något och är jag lite redo att försonas igen.. det första mamma säger när vi kommer innanför dörren är:
"En stol har gått sönder"
JAHAAA, hur faaan då? Den va ju hel när vi gick liksom...
Ne men det visste hon inte, den "bara" gick sönder, benet "bara lossnade".. ja jo eller hur.. MY ASS! Hon har ju flyttat stolen men förstod inte hur den kunde gå sönder.. ne "OKEJ".. nu har jag fått nog och kokar, varför kan man inte bara vara och ha det bra en dag tillsammans, alltid måste det hända nåt eller nåt gå sönder...
.
Så, nu har jag skrivit av mej lite och jag har i övrigt haft en underbar dag, det inlägget kommer senare, det passar inte in i detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0