Mycket har hänt idag..

Okej jag kan ju börja med att skriva skjut mej..
.
Dagen började med att jag återigen har blivit buss-rasist!
Där står jag och väntar på 4an som ska komma om 10 minuter ungefär.. väl när bussen kommer är det en annan mamma som stått i busskuren längre än mej och väntat så givetvis antar jag att hon ska med bussen som kommer nu.. efter 5-10 sekunder fattar jag att hon faktiskt inte ska med den bussen ändå och jag börjar röra mej mot dörren (hon står framför mej).. ne men då åker bussen iväg?! Hallå?! Mamman kunde väl ha hintat att hon inte skulle med bussen och busschauffören kan söka nytt jobb om den inte kan vänta 10 sekunder.. idioter!
Jag frågar helt paff om bussen va full men det va den inte, busschauffören har alltså inte tid att vänta nåra sekunder på att man ska gå på utan man ska helt enkelt flyga på, ja så är det nog! Mamman och hennes kompis säger att 14 kommer om typ 5 minuter.. jaha? OCH?! Tänker jag fly förbannad.. jag går för fan inte till busskuren för att stå där och vänta i 10 minuter för att se bussen jag tänkt åka med åka iväg framför näsan på mej för att jättegärna vänta 5 minuter till i kylan!
.
Nu till nåt annat..
.
Va på öpnna förskolan idag, var hur trevligt som helst! Lilla Engla kom äntligen idag med, och i vanlig ordning vart det tjusning för Kian o henne, är inte det här gulligt så säg:
.

.

.

.
Ojojoj va mammas hjärta smälte, dom är ju för söta =D
.
Efter öppna gled jag o Carro på stan, kikade efter en vinterjacka men hittade ingen, ska gå nån dag utan barnvagn så man kan kolla bättre och testa lättare osv, men det får bli nästa vecka nångång! Köpte såndär halsduk man drar över huvudet till kian o även tjocksockar o vintersockar, det var nämligen planerat för pulkåkning när vi kom hem!
.
Väl hemma åt vi och skulle klä på oss, som vanligt blir Kian vansinnig när man ska klä på honom overallen och skrek för kung och forterland och tog till med det allra högsta skriket (även som vanligt) när mössan skulle på! När jag väl fått på honom allt och är lite lätt döv och lite lätt svettig somnar han helt plötsligt så jag lägger honom på skötbordet medan jag ska skynda mej på med mina kläder..
Tyckte han va så gullig när han låg där på bordet så jag beslutar mej för att ta ett kort på honom med mobilen.. det skulle jag INTE ha gjort..
Mobilen slinter ur min hand.. toalettlocket är uppe.. mobilen faller mot hanten på skötbordet.. den går i 3 delar.. och... *trumvirvlaaaar* alla delar landar i toaletteeeeeen! Yeeeey! Jävla skit!
Jag får panik när jag ser vad som håller på att hända och skriker till, Kian stackarn, ligger ju på skötbordet o sussar och blir självklart livrädd och jättelessen, där står jag och har panik-fiskat upp mobilen med händerna, slängt mej under vattenkranen, tagit upp min stackars bebis och tröstar stackarn.. allt detta för att vi ska åka pulka..
Jaja, efter allt är lugnt ger jag inte upp, vi ska åka pulka, går över till Anneli (det är jag Kian Anneli Milan o Neo som ska åka pulka), Milan o Neo är för trötta så dom måste stanna inne och det slutar med att jag och Kian åker pulka själva.. jag tror dock inte Kian tyckte det va särskilt roligt för den lilla mannen satt och suckade! hahaha!
.

.
Väl hemma igen är det powernap-dax för lilleman, lägger han i spjälisen och sätter mej vid stationära datorn för bloggning, men det kan jag glömma, internet funkar inte på den..
Tar upp bärbara, YES, internet funkar på den, jag sätter mej ner och ska sätta igång.. datorn dör.. - Tackarrr!
- Döda mej nån!
Nehe skit i det då, lilleman kan inte somna riktigt så jag lägger mej o ska sussa med honom i våran stora säng istället, där somnar han jämt och det är hur mysigt som helst att sova med honom! Väl i sängen vill han ligga huvud mot huvud annars vaknar han till, jättemysigt det med,  MEN, Kian har som jag sagt tidigare en grej för sej, han tycker att det är jätteskönt att skaka på huvudet o somna till det, nu va det ju bara så att han hade tutten i munnen med och skakade på huvudet jättefort, vilken resulterar i att det även blir hårt - han skakar med sin hårda tutte rakt in i min läpp o jäklar va ont det gjorde men jaja tänker jag, han e ju för söt för att blir arg på, ska försöka sova igen, samma visa igen, fast i mitt öga - skitont igen, sen början han dra mej i kinden med sina hårda nypor, då får jag nog och går väl upp då.. såå här sitter jag, lite lätt bitter o väntar på att karln ska komma hem så jag kan få beklaga mej lite för honom hah!
.
Jag önskar jag kunde ha fått sova bort några delar av denna dag hahaha, Vi hörs!
.
.
.
Ja men just det, jag glömde berätta, när vi va på JC skulle jag prova en jacka, råkar hänga jackan i mitt hår med klädhängaren för jag orkade inte borta håret igårkväll när jag tvättat det o slängde ihop det i en tofs så det va tovigt och bra för att just passa till att hänga en jacka i det!

Kommentarer
Postat av: Minna

Hahaha men herre vilken dag du haft. Busschaufförer är fan inte ok alltså. Inte nånstans i sverige.

Hoppas att dagen blir bättre i morgon <3

2010-11-16 @ 21:31:14
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: Emma

Hahaha! Asså Katta, jag slutar aldrig förvånas av alla dina bravader. Men fasen vilken idiot till busschaufför! Han ska pryglas! Hur fan gick de me luren? E den totaldöd eller?

2010-11-16 @ 23:12:46
URL: http://atensbything.blogg.se/
Postat av: Ida

Zcurt.. jag måste upplysa dig om att jag tycker verkligen inte om din blomma uppe i toppen.. går det inte att göra den mindre? :)

2010-11-17 @ 10:57:48
Postat av: theres

haaha fy fan vad du e rolig, blev det inget sammanbrott då?:P

2010-11-18 @ 09:37:29
Postat av: Jennie

är det en sån där pulka med ryggstöd och sele, en sån på barnenshus? vi tänkte köpa en sån, undrar vad du tycker :)

2010-11-18 @ 12:42:26
Postat av: Katta

Theres: haha det va väldigt nära men jag klarade mej från ett sammanbrott som tur va haha!

Jennie: vi har lånat den där pulkan av en vän o den hade inget snöre just då så vi körde väldigt sakta, men jag tycker den va skitbra, han satt jättebra trots att han inte hade nåt snöre just då o den gled fint! Tror det är en sån som finns på barnens!

2010-11-20 @ 18:35:00
Postat av: Busschaufför

Busschauffören gjorde helt rätt. Eftersom ingen klev på bussen medan han väntade, körde han iväg. Han trodde att ni båda väntade på 14. Är det så svårt att fatta? Jag öppnar dörren, ingen kliver på, såklart ska jag inte vänta en halvtimme utan åker!

2011-09-25 @ 23:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0