Graviditeten (snodd av Kickan)

*Vilka var dina favorit kläder? : Mina svarta mjukisar och nån av Jannes stora tröjor (är fortfarande haha)
*Vad var din/dina favorit rätter? : Vad jag minns så hade jag ingen favvorätt
*Vad var dina/din favorit dryck? : Nåt med kolsyra! O tusen liter vatten på nätterna!
*Vad tyckte du inte om? : Hmm viss matos, vissa lukter sen minns ja inte
*Vad var du mest sugen på? : Nåt att dricka konstant..
*Hade du halsbränna? : Nja, lite på slutet nångång bara
*Hade du sammandragningar? : Nope
*Mådde du illa? : Som en gris i början, tur de försvann sen
*Vilken sovställning var bäst? : Höger sida tror jag de va, men helst ville man ju såklart ligga på magen o de gick ju bra haha
*När var din BF dag? : 17e juni
*Gick du över tiden? : Nähä? Bara 12 dagar.. INTE okej!
*Hur mycket gick du upp i vikt? : 19 pannor
*Hade du mycket vätska i kroppen? : Ooohja, skitmycket!
*Gnällde/klagade du? : Hahaha, ja jo, en hel del, va skittrött, hade foglossning, ischias och ont i ryggen o svårt att andas när man va tillräckligt stor..
*Vad trodde du det var för kön? : Jag trodde det va en pojke men vågade inte riktigt tro det ändå så jag låssades att jag trodde de va en tjej för jag ville så gärna ha en kille först ;)
*Visste du vad det var för kön? : Jajjamensan, fick veta att det va en kille på UL =D
*Hur låg ditt SF mått? : Gosh, jag minns faktsikt inte det
*Hur ville du att din förlossning skulle se ut? : Att det skulle gå rätt fort och inte göra så ont o vara lättsam
*Hur ser du på graviditeten idag? Alltsåå jag kan ju göra om det för det va ju lätt värt det såhär i efterhand men det är ju inget hit direkt.. inte sådär jättespännande att vara en haltande valross
Förlossningen

*När började din förlossning? : Hade förvärkar i 2 dagar men själva förlossningen började på riktigt med 29e juni på morron
*När åkte du/ni in till förlossningen? : Vi åkte först in den 27e för jag hade så jävla ont, sen avtog det men kom tillbaka så vi åkte in den 28e på kvällen, fick stanna om vi ville men jag ville hem så vi åkte hem, sen på morron dagen efter vaknade jag vid 4-5 och va tvungen att entra badkaret för jag hade så sjukt ont o försökte lindra det.. va uppe o tyckte synd om mej själv nåra timmar, sen väckte jag Janne o han tyckte vi skulle in på en gång
*Vem/vilka åkte du in med? : Janne =)
*Fick du/ni åka hem igen? : Ne, inte denna gång
*Vilket sjukhus skedde förlossningen på? : Östersunds sjukhus.
*Vilka/vilken var med under förlossningen? Janne!
*Vad tyckte du var jobbigast? : När huvudet skulle ut, jävlar va rädd jag va då! Lääääskig känsla, trodde jag skulle dö faktiskt!
*Var du rädd för något? : Att det skulle vara något fel på bebisen, man vet ju aldrig!
*Hur lång tid tog det? : Ca 7 timmar
*Hur ser du på förlossningen idag? : Jag hade det nog rätt bra ändå, det tog ju ändå inte så länge om man jämför med endel andra.. Det häftigaste jag vart med om och det ondaste, men, jag gör lätt om det för det va så värt det!

Barnet

*Vad blev det för kön?: En liten karl
*Vad fick barnet för namn? Kian Kurt Paul Kronqvist
*Hur mycket vägde barnet? : 4360 g
*Hur lång var barnet? : 55 cm
*Vad var huvudomfången? : Men ojj, de minns jag inte nu
*Hur mådde barnet? : Han mådde jättebra! Ville dock inte skrika så mycket i början men sen kom det =)
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0