2o1o-o9-29

Fick bli lite jobb idag med trots sjukdom, har käkat alvedon så det gick bra, vart ett pass på 2 timmar o 10 min och igår vart det ett pass på 4 timmar så nåra hundra extra i September blir det, tackarrr!
Va inga problem alls att börja jobba igen, minns allt som det va igår jag satt i nummerupplysningen som tur va så jag slapp skämmas i telefonen ;)
Va riktigt tussig idag på morron o dagen men efter alvedonen vart det bättre så jag stoppade Kian i babybjörn o rensade o vek ihop allt i min garderob som jag stökat ner som attan som vanligt haha. Undra hur länge det är fint den här gången.. låt mej gissa på ungefär en vecka haha! Det blir ju så när man e tidsoptimist och tror man har all tid i världen och helt plötsligt har klockan fuskat och hoppat fram massor med minuter i smyg o kläderna ska alltid på sist för det är obekvämt så det blir ju att dom flyger runt i garderoben i all hets i jakten på det rätta!
Jossan ska få 3 tröjor o ett par leggins som jag hade när jag var pregnant, nu ere hennes tur o ha storkaggen så då får hon ta dom ;)
.
Det va en kille som frågade efter Fina Fisken i Trosa.. det lät iju frestande.. jag trodde han skämtade men det icke, det finns tydligen en restaurang som heter så i Trosa, mmme va gott.. ehhh.. det första jag tänkte på va en illaluktande brud!
.
Här är nåra till exempel på hur mina 2 jobbtimmar såg ut ikväll!
.
-Kund: Hejsan, kan du koppla mej till *pip* i norrtälje?
-Jag: Absolut, då kommer dom här...
(Jag testar att koppla men det är upptaget så jag tar tillbaka kunden i luren)
-Jag: Det var tyvärr upptaget där men ni kanske vill skriva upp numret istället?
- Kund: Vadå?
- Jag: Det var tyvärr upptaget när jag förskte koppla in dig på *pip*, vill ni skriva upp numret istället?
- Kund: Va? Kopplade du in mej på landet?
- Jag: Va? Ne jag försökte koppla in dig på *pip* som ni bad om, men det var upptaget som sagt, vill ni ha numret istället?
-Kund: Ja det vill jag
- Jag: Okej, då har dom 0176-xx xx xx
- Kund: Va? ne det är 0176-xxx xx
- Jag: Ne men det där är ju det numret du ringer ifrån, numret till *pip* är 0176 xx...(jag blir avbruten)
- Kund: Nej, det är 0176-xxx xx
- Jag: Nemen det är ju ditt nummer du ringer ifrån..
And so on.... herre!
.
Det första en annan kund frågade:
- Ja, är du levande eller?
(Ne jag är död?!)
.
- Kund: Sjukvårdsupplysningen!
- Jag: Vilken ort gäller det?
- Kund: Jag bor i Järfälla.
- Jag: Okej då slår du bara 1177
- Kund: Ehh vaddå, ska jag slå det?
- Jag: Ja precis, du slår bara 1177 så kommer du fram!
- Kund: Ehhh 118-1177 eller vadå?
.
Härliga tider!
.
Hallå det är nåt fel på mitt hår förresten!! KOLLA! (Ja jag ska gå till frissan snart)
.

.
Ser ni? Först mitt färgade hår längst ut, sen utväxt o ser ni längst in, där är det ljust igen?! JÄTTEkonstigt! Iofs blir jag glad om det blir ljusare igen för nu ere ju jättemörkt, jag va ju fan nästan vithårig förut!
.
Och det viktigaste..
MITT LILLHJÄRTA FYLLER 2 MÅNADER IDAG!
.

.
Två hela månader har gått sedan min Kian kom till världen. Herre vad tiden går, det blir bara roligare och roligare oxå, nu får man mer och mer respons när man surrar med honom, han ler massor och försöker surra tillbaka o sånt det är så häftigt! Älskar att vara mamma o att få vara mamma till min älskade lilla Kian ♥
.
Vaknade inatt av att det lät som att nån stod i köket och bredde hårdbrödmackor skithögt.. jag låg och väntade på att personen skulle sluta o efter ett tag somnade jag igen, det visade sej iallafall att det va Kian som va lite krasslig stackarn så det va han som bredde mackorna inatt!
.
Ne nu blire sänghäng med min heta karl, lite rosé, ost och film - I´m, going to have a nice time dudes ヅ Natti!

Kommentarer
Postat av: Minna

Shit pommes frites vilket långt inlägg - jag gillart!



Ditt hår är ju jättekonstigt, ändra färg av sig själv liksom haha!



"Är du levande" va btw asroligt! Ibland saknar jag NU :)

2010-08-30 @ 23:45:17
URL: http://underbluesky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0