Nu har jag börjat!

Nu har jag börjat träna - äntligen, gud vad skönt!
Tog mitt förnuft till fånga och tog med mej Kian ut på en powerwalk på 40 minuter här i Torvalla, det finns så mysiga gröna vägar att gå på här i övre. Lyssnade på musik och gick konstant skitfort hela tiden, sen stannade jag till hos Emma svettig som ett as o hängde med henne o Jossan o Leon nåra timmar medans lilleman sussade så gott ute i vagnen! Leon e så jäkla gullig med Kian, han ska ju få ett syskon men har vart lite emot det, men nu när han har träffat Kian verkar han va lite småsugen på att ha en egen liten bebis att tjusa med =)
.
Ja jag måste ju berätta förresten, va på bvc i torsdags och hade en annan sköterska för hon vi brukar ha har semester nu. Den där nya sköterskan - vilken jävla subba, jag hatar henne! När vi kom in och skulle mäta och väga lillen så klädde vi av honom i vanlig ordning och han har ju hormonprickar som jättemånga bebisar har och det är absolut inget farligt det är bara att han får i sej massa hormoner från mej när jag ammar.
Ja iallafall så började hon med att klaga på att han va torr varav jag berättade att han blir det när han badar men det vet jag inte om hon lyssnade på. Sen var prickarna katastrof - åh nej men det här ser ju absolut inte bra ut han måste vara sjuk (våran vanliga sköterska sa att prickarna är hur vanliga som helst och det är som värst när dom e 5-6 veckor som Kian är nu) ja vi va iallafall dåliga föräldrar för att han hade prickar ungefär och enligt henne kanske han tillochmed hade feber som om vi inte hade märkt det liksom. Hon hämtade en öronfebertermometer och skulle ta tempen - oj då hon kunde inte det, hon testade 6 ja SEX gånger innan hon fattade att hon inte kunde och fick hämta en läkare för hjälpa och den läkaren klarade det på 2 sekunder på första försöket. Vilken jävla ammatör!! Det gör ju ont att ta tempen i örat på dom jävla idiot!! (Och mycket riktigt Kian hade ingen feber...)
Läkaren fick även titta på prickarna och hon nästan dumförklarade sköterskan o sa att det va vanliga hormonprickar på en gång när hon såg dom. Som va SA innan doktorn kom med, och mycket riktigt det va inget farligt och mycket vanligt. Ska träffa den där jävla haggan på måndag med tyvärr men då ska bara jag gå in i rummet för Janne kan inte träffa henne för han e så förbannad på henne så han kommer skälla ut henne annars o det skulle ju bli aningen skämmigt så att säga jag går in själv ;)
Mitt lilla hjärta hade bara gått upp 30 gram på 2 veckor så nu får han ersättning efter att jag ammat honom, jag har för lite mjölk, inte konstigt han har vart gnällig på slutet och inte sovit så mycket och vart lessen =( Lilla älskling.. Han har ju vart vrålhungrig =( Men nu får han masssor med mat o dubbelhakan är påväg tillbaka på honom så nu känns allt bra igen =)
.
Ne nu ska jag ta och sätta på mej lite kläder o ut och gå på en powerwalk på 30-40 minuter sen kommer Jannes syster med barn och ska säga hejdå för dom ska åka hem idag, dom har vart här på besök hela veckan så här har det vart livat som aldrig förr! 6 kids här hemma, det ni, det är inte att leka med ;)
Senare idag blir det dejt med några av mina kära vänner, ska ta lite kort med mobilen o lägga in sen (för jag har ju ingen kamera - suck sådär högt som bara jag gör haha - HÄÄÄÄÄÄÄ), får se om vi möjligen ska grilla här på gården o så kanske =)
.
Vill även sända en tanke till Theres - tänker på dej jättemycket, jag finns här för dej! Hade du inte vart i Norge hade jag åkt till dej på en gång! 
.
I´m out!

Kommentarer
Postat av: Theres

Jag längtar tills jag ska träffa lillkillen nästa gång, kommer till veckan:)

2010-08-14 @ 19:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0